20120420

När jag strippar på Sergels Torg


När tristessen kommer över trots att det är fredag och man inte vet vad man ska skriva utan en massa ord bara rinner ur och frågan om de kommer leda till ett sammanhang eller bara blir en massa blaj, så där som jag känner i mitt huvud just nu.

            Noterar att familjen är i likande tillstånd då dagens morgonsamtal medan kläderna fixas handlar om gårdagens artikel i DN som hade varit på en kemtvätt och en av delarna var nerbajsade byxor som av en märklig anledning alltid varit utlånade… Frågan var om det var samma person som återkom och varför… Jag gick ner men ibland fastnar frågor som inte bör fastna likt jag under gårdagen nynnande (och kom ihåg texten) för Merci reklamen. Allt innan jag sen eftermiddag fick in Volvoreklamen med låten Millions av Evryone något bättre till bilhandlarn upptäckte att någon jävel repat upp sidan på bilen… Nu reklam för Folksam. Tack för snabb och bra service och förtstående personal.

            Man kan säga att fredagen fastnade i ett skitspår som borde kunna bli bättre för vad kan bli värre förutom att det är snö i luften, tja den faller i detta ögonblick ner… Har tänkt på det där med städa och hur motigt det är när vädret är skit. Borde de inte vara så att det motsamma att det är ok att gå inne och släpa runt dammsugaren medan regnet/snön trummar mot rutan överröstat av dammsugarens monotona brummande som endast avbryts när något satt sig på tvären i röret…

          Men sedan så slår hustrun upp Expressen och då tar dagens humör en annan vändning. Centern ungdomar tror de ska vinna valet med att kasta kläderna… Med tanke på bilderna är det lika troligt som om jag skulle strippa på Sergels torg och bli statsminister på kuppen. Det enda som de vinner är ett leende från en politisk motståndare som ser ljuset genom snöfallet. Ett steg närmare maktskifte. Nä nu sticker jag på möte innan dammsugaren oumbärligen skriker på sin veckoranson av damm. 

Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Politometern med en samling med politiska bloggar. Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,