20121123

#sframtid? eller nyhetsbrev

Vaknar upp i ett mörkt hotell rum som har en TV som de måste ha byggt rummet kring. Men ska bara sova och så gjort. Slår upp DN och kan där då se att Socialdemokraterna presenterar förslag för framtiden. Ett leende sprider sig över ansiktet då det är vad jag efterlyste i går för att ta oss bort från SD.

Tre punkter som ska ta Socialdemokraterna och Sverige framåt. Visst kan man undra varför man blandar in en intern fråga om vilka åldersgrupper och kravspecer som vi ska ha på listorna så är förslagen bra och börjar peka på en offensiv istället för att backa in i framtiden. Att myndigheterna inte längre bara ska vara granskande utan också hjälpa till med utvecklingen är bra. Även om jag är ivrig och vill se mer så kan jag fortfarande känna en oro var vi är på väg. Men greppar alla positiva halmstrån.Har nog varit lite svältfödd de senaste åren...

Jag ser att Stefan Löfven använder en likande strategi som Jan Carlsson när han kommunicerar. Jan Carlsson upplevde att hans ledningsgrupp inte hade sprättat kuvertet med handlingarna när de kom till mötena. Så enkelt började han kommunicera genom Dagens industri och plötsligt så sprättades kuvert. Stefan Löfven verkar gå i dessa fotspår då "ingen" läser det interna cirkulären som kommer i oändlig strid. Kanske beroende på att det blandas med högt och lågt om vartannat.. Att kommunicera internt genom att gå ut externt är ett bra sätt om en sömning organisation ska vakna. Jag hoppas att så är fallet.

Så avlsutar jag detta inlägg stående vid ett skrangligt bord på ABF Stockholm där folkhögskolorna inom SKL ska ha möte. Det blir en dag med folkbildning och vem vet kanske det också fastnar något i en annans hjärna. Partiet rör sig sakta mot en rikting som jag gillar. Vi lämnar de skraltiga borden som vi innte vet om ded kommer bära det som serveras. Sakta så stabiliserar vi organisationen både gällande det persnliga planet som politiskt.

Media mm: DN, Ab, Exp, Exp2, SVT, SvD, SvD2,

Mer på NetRoots för progressiva bloggare. Den socialdemokratiska programkommissionens blogg och Politometern med en samling med politiska bloggar. Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om politik, samhälle, kultur, personligt, Vimmerby