20140121

Tänka vidare och stega vidare

Sakta så ser jag de sista stegen tas. Nått nytt ska skapas men den gamla invanda stigen som dag efter dag tagit oss fram i tankarna är alldeles strax över. Det får en att grubbla över ens egna tankar. Känner hur det blir allt svårare att tänka och att få ner dem på papper. Hur jag känner en oro över att bli en åsiktsmaskin som uttrycker det som sätts in utan att reflektera…


Jag läser Johan Westerholms testamente över sin blogg idag och känner en viss avundsjuka av våga avsluta och gå vidare. För min blogg har blivit en del av det dagliga livet och genom mitt bloggande så har jag blivit ett namn och fått inflytande och framförallt nya vänner. Vänner som jag kommer bära med mig resten av livet. Sakta så väcks tanken om att ta mig vidare. Att som Johan lämna det som finns och ta det där steget vidare. Johan tänker inte längre vara mitt i, utan någon annanstans. Jag känner att mina tankar är kända och att varje dag fortsätta dela mina tankar känns inte längre så enkelt och självklart. Ni som följer mig vet att jag just nu lever i grubblarnas tid. En tid som både handlar om min politiska ådra, men också min vardag och vart den kommer leda mig. En tanke att gå på som de senaste fyra åren är den senaste tanken/grubbleriet… Men ändå så känner jag mig inte tillfreds… Johan stegar vidare medan jag fortsätter grubbla… Tack för dina tänkvärda inlägg under denna tid och våra samtal kommer ändå att fortsätta. Vem vet vart de kommer bära oss…

Mer av intresse finns på OpinionsverketIntressantLäs även andra bloggares åsikter om , , , ,