20090606

Svenskt är att rösta , gärna på socialdemokraterna

Idag är det Sveriges nationaldag och jag ställer mig fråga vad är svenskt och hur hör det ihop med valet till EU-parlamentet.

Svaret är enkelt.
-Svenskt är att stå för internationell solidaritet.
-Svenskt är att stå för demokrati
-Svenskt är att ta ansvar
-Svenskt är att tro på människan
-Svenskt är att vara delaktig
-Svenskt är att ge stöd till den svage
-Svenskt är att bekämpa orättvisor
-Svenskt är att låta alla vara med
-Svenskt är att vara nyfiken på andra kulturer
-Svenskt är att vara öppen för andra kulturer
-Svenskt är att alla är lika värda
-Svenskt är även sill och nubbe på midsommar
-Svenskt är att utnyttja sin rätt att RÖSTA

RÖSTA RÄTT, RÖSTA SOCIALDEMOKRATISKT, SENAST SÖNDAG,

Andra kloka inlägg: Anders Löwdin, Erik Laakso, S-buzz, Peter Andersson, Claes Krantz, Eva-Lena Jansson, och Netroots - Socialdemokraterna

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

2 kommentarer:

  1. testar min rätt att kommentera och se om det är svenskt också. Ja så bra det var ok att posta kommentarer här!!

    jag har röstat FP i alla eu val hittlls men nu blir det PP. Varför? Läs här:
    http://www.newsmill.se/artikel/2009/05/26/piratpartiet-har-en-plan-framtiden

    valsedlar slängs 2009.om du inte hittar någon kan du alltid skriva partinamnet på en tom så gäller den
    http://www.youtube.com/user/AKOE09

    SvaraRadera
  2. Kan aldrig begrippa hur man kan rösta på ett parti som bara har en fråga på agendan. Frågan må va hur viktigt om helst, men när man sen inte vet vad man får för resten så blir jag orolig.

    SvaraRadera