20090906

En dag närmare RödGrönt styre

Lite från sidan ser jag mediabilden efter rödgröna dagen i Stockholm. Samt sätter i halsen när jag läser att kristdemokraterna vill bygga ut kvinnofällan, vårdnadsbidraget.

Bilden som jag uppfattar den är att det var ett härligt arrangemang i Kungsträdgården. Dagens debatt artikel i DN kändes som en bra start på dagen.

Med Monas inlägg i Aftonbladet och detta i DN känns det verkligen som om vi är på gång.

Sammanfattat denna vecka så har den varit fylld med framträdanden som sakta men säkert börjar fylla pusslet. Vi ser nu en tydlig bild börja ta form som kommer visa sig regeringsdugligt. Vi har lärt av historien och satsar på framtiden.

Det som jag känner gjorts störst nytta under veckan är dock Rebellas rapport. Nu hoppas jag att den använts konstruktivt inom rörelsen för att kunna lära och bli bättre.

Sen kan jag inte slutas förvånnas hur man som regering sänker skatter till välbetalda och nu ska ge bidrag till rika hemmavarande kvinnor. Det bidraget går bra att öka på, men till sjuka och arbetslösa så slår de och sänker.

Andra som ger bilden av en parti som är på gång är: Peter Andersson, Robert Noord, s-buzz, Kulturbloggen samt RödGrön.se,

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

1 kommentar:

  1. Men att subventionera barnomsorg för miljonärer så länge de sätts på dagis går bra, men att kompensera en undersköterska som jobbar dag och en tidningsbärare som jobbar natt bara för att de själva vill uppfostra sitt barn det går tydligen inte - trots att de får vara med och betala andras barnomsorg som de inte nyttjar. Tack för mindre rättvisa.

    SvaraRadera