20091015

Tillhör Obama verklighetens folk?...Och badar han Bastu?

Nobelkommittén må vara splittrad men jag är fortfarande enig med mig. Obama är en bra kille som är värd Alfred Nobels fredspris.

Frågan är om han tillhör det vanliga folket?...
Ser på bloggar att det är ur en socialdemokratisk synvinkel och pinsamt.

Det intressanta är att Kristdemokrterna inte ger sig på sitt spår. Läser på Newsmill att Folkhälsominister Maria Larsson fortsätter argumentationen.
En av mina uppgifter som politiker är att få människor att ändra sig. Nu aktuellt är exempelvis klimatfrågan där jag som politiker försöker påverka folk till att ändra sina vanor. Så för mig är det ett djävla hyckleri. Politiken är till för att förändra samhället och folk. Inget att hymla om.
När ska de förstå att det som de står för stöds av cirka fyra procent (4%) av svenska folket.

Ny bastu. Ja det kan va bra att ha. Vilka brukar basta och vad har hänt med den gamla ekan? Harpsund behöver en eka, men behöver Harpsund en bastu?

Fortfarande ingen jobbpolitik, om man inte räknar bastu bygge?

Läs mer på NetRoots

Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar