20100319

Äntligen är högerns kampanjorganisation på benen igen

Äntligen känner man igen Svenskt Näringsliv. Åter igen så är de den gamla hederliga politiska kampanjorganisationen som jag växte upp med. Då hette de SAF och hade massa små "hemliga" organisatoner som skulle pumpa ut deras sanningar. 


Idag pekar Expressen på hur Svenskt Näringslivs kampanjsida Vadstårpåspel.se (ska se journalistiskt neutral ut...) kommer med osanningar om LO. Det enda de lyckas med är att ge Wanja Lundby-Wedin ett gott skratt och det unnar jag verkligen henne.

Jag har tidigare pekat på den oro som finns på den högra kanten och Svenskt Näringsliv är verkar livrädda för ett maktskifte till RödGrönt styre.


Men om man tittar nyktert på frågan så undrar jag vad Alliansregeringen gjort för företagen? Ett paradnummer var att det skulle bli en massa regelförbättringar och vad säger Svenskt Näringsliv om detta?

Vd Jens Hedström tolkar det på två sätt:
– Antingen påverkas inte företagen av de 460 regelförenklingar som genomfördes under 2007-2008 eller så har det inte blivit värre, säger han.
Jo nu kom jag på vad regeringen gjort så bra för företagen... Nä det var visst för direktörerna man sänkte skatten och subventionerade städhjälpen...

Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Politometern med en samling med politiska bloggar.

Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,