20100312

Det var inte politik i regeringen men i partiet?...

Ibland undrar jag hur en kristdemokrat tänker. Det säger att fördöma folkmordet inte är politik och därav ska upp i riksdagen. Men...

Riksdagsledamoten Anders Andersson från kristdemokraterna säger på sin blogg (som sedermera finns på pressmeddelanden...)
Kristdemokraternas partistyrelse - där jag själv är ledamot - har i ett ställningstagande uttalat att partiet anser att Sverige ska erkänna övergreppen 1915 på armenier, assyrier/syrianer//kaldéer och pontiska greker som ett folkmord. För mig var det ett viktigt beslut som anger vad vi står i sakfrågan.
Anders Andersson är den nya ledamoten för kristdemokraterna som säger detta på sin blogg. Blir det inte lite märkligt att förstå sig på alliansen. Är det inte så att det är politiker från politiska partier som sitter i riksdagen och fattar politiska beslut och sedan gör denna, ja jag vet inte vad jag ska skriva....

Alliansfritt Sverige skriver.  Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Politometern en samling med politiska bloggar

Intressant?Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

3 kommentarer:

  1. Varför är homosexuella i Sverige så styrde?
    Vad är kurewstwo?

    SvaraRadera
  2. Varför Sverige verkar så lite pengar på vapen?

    SvaraRadera
  3. Varför svenskar är så dum att den vänstra handen omröstning?
    Och vänster reduceras till Sverige araber.

    SvaraRadera