20100319

Fursten i Rosenbad, Inte om jag får välja!

Kan inte låta bli att le denna fredagsmorgon när jag läser SvD. Denna kamp för den moderatledda regeringen börjar få propositioner av en fars. Och lyckas. Nu gäller det riksdagens beslut kring folkmordet.


Med en lång ledare försöker SvD ledare med en massa krumbukter få det till att... Ja jag vet inte vad de är ute efter förutom att regeringen alltid har rätt och alla andra fel.

Det som oroar mig är att de faller in i samma andra som jag tidigare kritiserat statsministern för. Att vara furste.
På hemmaplan får vi helt enkelt hoppas att riksdagen inte har avsikt att fortsätta sin nya bana som utrikesministerkollektiv. I så fall har vi röriga tider framför oss
Åter så vill borgerligheten bygga på någon gammal maktstruktur med den starke ledare. Är det den rojalistiska yran som får högern att ställa sig i givakt?

Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Politometern med en samling med politiska bloggar.


Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,