20100307

Ska Vimmerby må bra behöver Socialdemokratin vara ense i Stockholm


Ser att vi tappar i storstäderna och frågan är vad som är den rätta medicinen för att vinna. En del slår an att det gäller att ligga så långt till höger som möjligt. De har fel om ni frågar mig. Om Vimmerby ska må bra måste partiet i Stockholm bli ense och visa en gemensam väg som vi ska gå.

Det viktigaste som behövs i våra storstädet och då främst Stockholm är en bild av vad vi vill inte som nu en splittrad bild av var partiet står i olika frågor. Och med Stockholm så bakar jag in de förortskommuner som ligger i lenet. Det är nu 17 år sedan jag lämnade huvudstaden och vi har alltid slagit varandra i huvudet med vem som har rätt eller fel. De enda som vinner på det är våra motståndare. Det är dags för samling och en gång för alla klargöra vad vill socialdemokratin i Stockholm med grannkommuner.

Ni kanske tycker att jag inte ska lägga mig i men det ska jag absolut för det är så att det tjafs som finns i storstaden har en tydlig påverkan på vad som sker i Vimmerby.  Med andra ord. Om vi inte tar makten i riket i september så kommer Vimmerby bli lidande av den moderata politiken. Så om ni inte kan bli ense för er egen skull bli det för Vimmerbys del!


Kent är glad. Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Politometern en samling med politiska bloggar

Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar