20100502

Från gryningsbloggning till gänget

Kan idag konstatera att det finns en självsäkerhet inom socialdemokratin som jag saknat sedan länge. Idag ger det sig uttryck i att vi är bäst när det gäller sociala medier. 

        Sittande på tåget till huvudstaden för att på plats skriva om vår budget när den släpps imorgon. Det visar att det finns en satsning som följer med innehåll och inte bara tomma ord. Men då jag nu sitter på tåget. Är jag styrd elller får jag skriva vad jag vill? Får jag såga morgondagens budget. Visst får jag det. Men kommer jag göra det inte troligt då jag känner en trygghet i den politik som nu mejslas fram  tillsammans med vänsterpartiet och Miljöpartiet. Jag kommer nog inte älska allt men så är det och kommer förbli.
        Men åter till Socialdemokraterna och dess framgångar inom sociala medier. Som Karin skriver så är det en lång resa som pågått. Det som vi gör är att vara öppna med vilka vi är och med att ge varandra dragkraft i både form av länkning men också genom att ge varandra stöttning och support. Vi har kollektivet/laget i ryggmärgen och det innebär att vi tror på att genom laget lyfter vi individen. En ensam spelare vinner inga matcher. En ensam spelare får ingen hjälp när det stormar fram motståndare.
       Sist men inte minst  måste det erkännas att det ligger ett hårt arbete bakom. Vi som är aktiva går upp tidigt för att vinna gryningsbloggningen som att få sista postningen på kvällen. Att vara den som sätter agendan som resten av nätet får förhålla sig till. Det är en av de saker som driver oss framåt. På det sättet är vi nog lika journalister som vill ha sitt scoop. 

Läs gärna och Johan U som har besök av  Hampus Brynolf. Även Den hälsosamme ekonomisten har synpunkter. Mer läsning finner ni här: RödgGrön och NetRoots för progressiva bloggare och Politometern med en samling med politiska bloggar.

Intressant?Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,