20100614

Bojkott eller gammal vardag?

En bojkott av Israel rycker allt närmare om ni frågar mig. Personligen så har jag redan börjat och de redan innan Ship to Gaza händelsen. För mig är det en fråga om människovärde. 

     Ser idag hur flera ställer sig upp för frågan kring en bojkott och att vi måste börja sätta krav på staten Israel. Det som det pekas på är att de finns brott mot folkrätten och mänskliga rättigheter. Jag är glad över att det börjar röra på sig men känner ändå en oro för vad de "stora" länderna ska göra. Jag har tidigare skrivit om den oro som jag har att allt blir status q och inget händer utan det fortsätter tills nästa sammandrabbning på land eller till sjöss.

Media: Svd1, SvD2, Ex.
Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Politometern med en samling med politiska bloggar.

Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,