20100802

Vad tänker Piratpartiet göra för unga arbetslösa?

Frågan är om vi behöver ett parti i riksdagen som inte är heltäckande eller om de ska stå utanför och vara blåslampa på de frågor som handlar om integritet? 

       Piratpartiet har nu presenterat sitt valmanifest och det är enligt media rent på förslag kring viktiga välfärdssektorer och utrikespolitik. Det som är den stora frågansom är viktig för samhället, jobben, lämnas därhän och vi får till oss en dos kring informationen och IT i skolan. Men frågan jag ställer mig är om ett parti som inte har politik på de områden som församlingen är satt att lagstifta kring är trovärdig. För om jag delar PP åsikter gällande integriteten. Vad kommer de att rösta när det gäller skatter? Höger eller vänster? Vad kommer de rösta när det gäller utförsäljningar? Vad kommer de rösta när det gäller satsningar inom vård och omsorg? Och jag kan fortsätta.

      Det är många unga som dras till PP och då blir min fråga enkel. Hur tänker ni lösa ungdomsarbetslösheten som närmar sig 30 procent? En av de viktigaste frågorna för er väljargrupp


      För de har lyft ett viktigt område och fått upp det på agendan hos fler partier och där ska de ha en eloge. Men att komma till riksdagen för bara den frågan och upprätta utrymme för Pirate Bay känns fel om ni frågar mig.

Media: DN, SvD, SVT.
Bloggat: Rasmus L och Magnihasa skriver om detta parti.
Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Boken om NetRoots och Politometern med en samling med politiska bloggar.

Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,