20100916

Jag är matt. Men känner att jag måste kämpa!

Idag så känns världen så tom. Har läst Sveket och det gör mig så tom. Denna historia som man kan göra politik av. Men det är inte nödvändigt för den talar sitt tydliga språk.

Jag vet inte vad man ska skriva. Men jag snor lite text från Johan Westerholm
How dit it come to this? Eller ska vi säga grattis och tack till regeringen nu? Hur känns den extra 1000-lappen i plånboken nu? Ska vi fira Emilies historia och livsöde med en helkväll på stan eller den där nya mobiltelefonen som vi suktat efter?

Tjohooo......... inte.
        Så med detta blir det än viktigare vilken färdväg som Sverige ska ta.

Media: SvD, Alliansfritt Sverige den progressiva nyhetsportalen, Ab, Svd, DN, Ex.
Bloggat: Annika H och Peter J och Roger och Johan W och S-buzz och Roger J och Martin M och Kulturbloggen och Anna på bloggar nära dig som inte tänker tiga om hur alliansregeringen sänker människor.
Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Boken om NetRoots och Politometern med en samling med politiska bloggar.

Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,