20100920

Tårar på min kind...


Jag gråter. Jag kan möjligen glädjas åt landstinget i Kalmar län. Men vad händer och kommer Sverigedemokraterna att verkligen hållas utanför.

          Allt är inte klart men jag känner ett behov av sängen då det finns en dag i morgon också. Men det känns långt borta nu. Jag är så ledsen. Både för att vi inte lyckades med att förklara vad som kommer hända med vårt land.

         Moderaterna står i natt och skriker segern är vår, men glömmer Sverigedemokraterna. Eller? Vet inte vad jag kommer vakna upp till.

        När det gäller kommunen så är det ett kraftigt back för Centern. Moderaterna går fram som tåget.Vi har missbedömt den forcering som de gjort. Men vad är det som ligger bakom får vi analysera. Min bedömning är att Vimmerbys nya kommunalråd heter Micael Glennfalk. Men om det är bra för Vimmerby är en annan fråga.


         Om jag ska glädjas åt nått är det landstinget som visar på att vi lyckats med politiken och fått cred för det också. Men hur ska vi kunna styra ett landsting med en oklar regering.

         Min bild är att vi inte vet nått på ett antal dagar. Ett nyval är inte främmande om de fyra borgerliga partierna tar det demokratiska ansvaret på allvar.

Jag blir dock lite gladare när jag ser vad som vår allas Tokmoderat skriver

I natt firar jag segern trots SD och, men samtidigt som alkoholen rinner ner i strupen känner jag med mina sosse-vänner i NetRoots som denna natt inte mår så bra som de förtjänar. Hade det varit sociala medier som hade avgjort valet så hade resulatet varit ett helt annat. NetRoots, sossarnas blogg-nätverk, är ju det enda som fungerat i en röd valrörelse där ingenting annat har gått sossarnas väg. När förnyelse nu krävs så önskar jag att sådana som Krassman, Högberg, Andersson, Westerholm, Einerstam, Johansson och Ulvenlöv är precis så öppna med sin kritik och sina ambitioner med hur de vill se framtidens "Rörelse" börja röra på sig
         Men jag har druckit champagne för jag behövde det...


Media: Ab, Ab2, Ab3, SvD, DN, Ex, SR KalmarSR Kalmar2, Östran/Nyheterna, Östran/nyheterna2, Barometern,Barometern2.
Bloggat: Johan U och  Johan W skriver
Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Boken om NetRoots och Politometern med en samling med politiska bloggar.

Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,