20101104

En osäker feghet

Det finns en feghet att städa upp bland gamla kulturer. Jag skrev om det igår och får så även göra idag. Jag har även tidigare påpekat att partierna behöver förtydliga och komma fram  till nya regler för vad en politiker får ta emot och vad han/hon inte får ta emot. Från riksdagen ner till kommunen.

      Igår träffades gruppledarna och det var ett nej som kom fram. Med hänvisning till att det är svårt, tro katten det, och att partierna har egna skrivningar i ämnet. Men hur bra fungerar det och jag ser en vinst för demokratin med gemensamm regler på detta område.

       Åter så visar de politiska partierna att de inte har en fingertoppskänsla över vad som behöver göras och att de inte klarar av att göra upp med de gamla kulturerna utan hoppas på lite lull lull och att allt ska bli bra. Jag känner mig besviken över detta och känner att det finns en risk att man nu lägger den blöta filten över och tror de ska slockna. Men det kommer inte slockna och de ska inte slockna. För med en skogsbrand så kommer det nytt liv som ger en mångfald i naturen. Vi har nu chansen att så även få inom politiken.



Media: DN, DN2, SvD, Ex, Ab.
Bloggat: Johan Westerholm och Scaber Nestor och Thomas Böhlmark på ämnet.
Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Boken om NetRoots och Politometern med en samling med politiska bloggar. Glöm inte NetRoots valananlys samt den öppna kriskommissionen
Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,