20101206

Ursäkta vet inte om jag kan skriva detta...

Blir lite trött på de dokument som kommer genom Wikileaks. Inte att de kommer utan hur innehållet tolkas. Att skitsnack finns överallt är inte så jävla konstigt.

          Jag pratar skit och skvaller med mina vänner och bekanta. Det gör mig veterligen alla som jag känner. Men det verkar som det finns en gräns någonstans, en bit upp, på karriärstegen för att det inte ska vara tillåtet. Så jag har svårt att bli upprörd, utan ler mer åt de kommentarer som kommit fram om exempelvis Carl Bildt. Så att man i vad man tror hemliga filer skickar meddelanden som har en personlig touch är för mig inget skrämmande utan kan ses som befriande i en annars så stel värld. Det kan  till och med vara så att man kan ge bättre underlag om bilden är målande. Ni ska bara veta vad som skrivs i mail och sms runt om i landet och även i mitt parti. För att inte tala om vad som sägs på möten...


        Nä svårt att bli upprörd och den andra frågan som glider med är att det är hemligt... Hallå är inte det poängen med underrättelseverksamhet att det sker i det fördolda. Vet inte om det är önskvärt att ha öppna protokoll som läggs ut på Aftonbladets hemsida. Underrättelseverksamhet är ett givande och tagande där jag misstänker att ett mått av skitsnack kan lätta upp och ge lite till. Tänker inte kommentera mer kring detta, men kände att jag behövde komma ut i denna fråga...

Media: Ab, SvD, DN, Ex.
Bloggat: Peter Andersson och Peter Johansson och Johan Westerholm med delvis andra ingångar än jag.
Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Politometern med en samling med politiska bloggar. Glöm inte den Öppna Kriskommissionen. Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,