20110303

Imorgon debatt och här kommer min kandidat

Imorgon, P1 morgon 07:20, kommer jag debattera socialdemokraternas öppenhet med VU-ledamoten Elvy Söderström. Allt utifrån min kritik gentemot partiledningen och främst valberedningen. 


      I dagens Expressen var vi ett antal Gräsrötter som var kritiska till hur partiet slutit sig. Det är förutom jag Johanna Graf, Martin Moberg, Peter Andersson, Johan Westerholm och Alexandra Einerstam som är öppet kritiska till den slutenhet som vi upplevt inför valet av ny partiledare.

     Efter att Ulrika Mässing inte verkar vilja ställa upp och svaret är detsamma från Tomas Eneroth kommer jag att stödja Mikael Damberg. Det finns mörka fläckar i hans historia som jag hoppas är utraderade men åter så vill jag att han kliver fram och säger vad han vill med partiet och politiken. Sedan måste de till en laguppställning och de finns bra bland annat hos Peter Andersson, Peter Johansson.

Media i blandat format: Ab, SvD, Expr, Östran, Ab 1, 2, 3, 4, BLT 1, 2, DN 1, 2, 3, SvD, Expr, Skånskan
Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Politometern med en samling med politiska bloggar. Glöm inte den Öppna Kriskommissionen. Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,