20110914

Jag vill ha mer av socialdemokraterna!

Det blidde en Facebook sida men sedan då? Jag kanske är gnällig men när man  för första gången får ett livstecken från organisationsutredningen skulle man kanske vilja ha lite mer konkret kring arbetets gång men det verkar vi få vänta på.

           Ska iväg på landstingsstyrelsen så det blir en kort kommentar kring det aktuella läget i mitt parti. Det händer lite är grunden och dagens debattartikel på Politikerbloggen gör inte mig klokare. Visst kan jag skriva under på det som Carin Jämtin skriver men vem kan inte det.

            Frågan är hur vi ska bli det "mest ödmjuka, nyfikna och öppna parti"? Att se på andra är en väg men hur ska sedan det förverkligas i partiet och hur ska resan dit se ut. Ja, jag kan upplevas som gnällig men det är därför som jag älskar mitt parti och vill att det ska ta fart. Inte bli en långbänk som tar bort alla idéer som kan ge oss öppenheten som ledmärke. För om Carin Jämtin menar det hon skriver idag så hotas dagens maktstrukturer i partiet och vi kan ana krafter som inte är nöjda med den utvecklingen. Så dags att elda på och öka farten...

Lästips till organisationsutredningen och Carin Jämtin: Öppna Kriskommissionens rapport.
Bloggat: Johan Westerholm  på ämnet
Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Politometern med en samling med politiska bloggar. Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , ,