20110906

Ursäkta har någon sett en utredning? Eller två?

Klockan går snabbt 
Två utredningar ska vara igång. En ska ge oss organisationen för framtiden och den andra en politik... Men jag saknar uppdateringar om vad som sker. Det är tyst och jag gillar inte det.

         Var precis inne på partiets hemsida och inget om vad som sker i programkommissionen eller organisationsutredningen. Jag vet att organisationsutredningen har träffats och borde då bestämt arbetssätt eller åtminstone ett kalendarium men inget syns på hemsidan.

         Är det så att partiet fortsätter med mörka leken som fick kritik när man skulle utse en ny partiledare? Både Håkan Juholt och Carin Jämtin har lovat mer öppenhet men inget att se på hemsidan (Inte ens den interna). Åter så ge oss medlemmar lite kött på benen. Vad sker? Hur ser tidsplanen ut? Hur tänker ni? Vilken information har gått ut till Arbetarkommunerna för att engagera medlemmarna i processen eller är det ett inside jobb? Kommer en färdig produkt på kongressens bord?

Jag må upplevas som tjatig men så länge tystnaden fortsätter råda i mitt parti så är jag tjatig och tjatig och tjatig... 

Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Politometern med en samling med politiska bloggar. Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,