20111203

Kort om Socialdemokraterna och dagen....


Jobben, jobben, jobben och lite välfärd, så kan man beskriva dagens artikel av Håkan Juholt. Med kunskap ska land byggas. Dagens artikel är en av de bättre som levereras av en ledande person i partiet. Men att vinden vänder tänker jag inte ropa än

         Det finns ett prat om att vinden vänder och visst har det sket en förändring det senaste dagarna men om det är att komma ur gropen vill jag inte ropa hej till än. Det som jag möjligen kan känna är att det är fler som plötsligt börja förstå hur allvarligt krisen är och det inte går att köra på med business as usual. Pratet om ”Nystart” måste få grund ute i varje del av partiet. Lyssnar på Carin Jämtin i morgontv och det finns en tydlighet om att vi själva äger problemet och det inte är någon annans. Det är inte media eller de borgliga partierna som gjort att vi är där vi är. Möjligen så förstärker de problemen men vem skulle inte vilja göra det om våra motståndare lämnade målet öppet?

          Jag kommer under dagen lyssna på Håkan Juholt och återkommer under dagen med en längre inlägg kring utvecklingen i partiet och får se om jag kan se de embryon till en ny politik. Men innan det ska jag städa och handla. En vardag pågår också trots det som sker inom mitt parti...

Media: Ab, Ab2, DN, SvD, Exp.
Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Politometern med en samling med politiska bloggar. IntressantLäs även andra bloggares åsikter om Läs även andra bloggares åsikter om ,