20120202

Jag skrattade åt vad jag läste...

 Slog upp DN där jag satt i sängen med en kopp kaffe och en sprakande brasa i kakelugnen... Men så kom skrattet... Socialmoderaterna does it again... Och jag skrattade och så bytte jag tidning och skrattet återkom, men nu var det Centermoderaterna does it again, och jag skrattade... Men åt vad... 


        Så när jag läser vad de ledande moderaterna skriver i DN och dessutom kopplar det till en insändare i den lokala tidningen kan jag inget annat än le. De är skickliga och vi sitter på läktaren tillsammans med de andra partierna och bara förhåller oss. Nu kommer en del veva med argumenten att vi är de äkta välfärdskramarna och Centern skrika att de är de äkta landsbygds- och lantsbrukskramarna... Men vi må skrika från läktarplats medan "Centersocialmoderaterna med kristen miljöhänsyn om landets bästa" springer omkring på planen och gör mål. Det spelar ingen roll att vi tycker de fuskar för domarna, i form av väljarna, ger dem höga siffror och vi på läktarplats får allt lägre poäng. Men OS är inte än på ett tag hörs i korridoren men frågan är om vi klarar kvalet? Och plötsligt så är morgonens skratt inte lika glatt...



Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Politometern med en samling med politiska bloggar. IntressantLäs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,