20120311

Ibland borde man inte blogga.... Typ idag....


Söndag och mina tankar om dagen känns tungt. Är trött på politiken och kan ibland bara känna att jag skiter i allt som de fyller mig med… Grunden är nog att jag känner en frustation över att man inte kommer snabbare fram. En mellanvalskris…

        Men när denna mellanvalsperiod pågår så borde tiden finnas att utveckla partiet och politiken och det borde stimulera mig och arbetet pågår både centralt och lokalt. Men min uppgivenhet är nog att jag börjar bli ”gammal” och känner att det där har vi pratat om förr men så blev det inget... Tog bara en massa energi… Så ja det är en bitter gubbe i Vimmerby som denna soliga söndag skriver krönika som borde andas av positiv energi men blir ett galla inlägg…

        Men kan jag då inte vända min galla mot tomhylsan, vapenfabriken Tolgfors? Nä han sköter sig själv så bra att min inblandning riskerar att hjälpa mer än att stjälpa… Ibland så måste man gå på den klassiska moderata devisen ”sköt dig själv skit i försvarsministern, bygg din egen vapenfabrik…” Ska sägas fri egen tolkning om någon moderat inte skulle riktigt känna igen sig. Eller så kan man ta en annan devis (också fri tolkning) ”Ni skola den sjuke så fabriken skiter i den friske”. Eller en mer tilltalande ”När Gud planerade regeringen tog han miste på det mesta och så blev kristdemokraterna med”. Ska ta en till devis från den borgerliga skatten (gäller dock som momstillsats med E12375:35,7) ”Vi skola inte folkpartiet för de har en major”.

         En fråga. Om man går tillräckligt åt vänster kommer man då till höger? Och med andra ord så tycker vi likadant och då är det partiet som är mest i mitten en ytterlighet? Nä nu får jag sluta och ge fan i detta och gå ut och kratta innan jag blir en socialmoderat med liberala dragningar åt miljökristenvänster allt styrt av staten…

        Sedan så undrar jag om Danny har någon självinsikt? Hans låt var inte bäst och det tyckte varken jag, svenska folket eller den internationella juryn. Åter så kanske inte folket hade alla rätt som jag hade då de inte visade en större ödmjukhet gentemot den konstnärliga storhet som vi såg i Flincks nummer, men ok Loreens dans och sång var helt ok så även för mig.

Martin och Toker har också bloggat om lite av detta...
Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Politometern med en samling med politiska bloggar. Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,