20120504

De nakna fyras gäng...


Svetten rinner ner för pannan där hårfästet skulle tagit stopp på det, om man haft något. Med en manlig förkylning i kroppen utför jag martyrskapet med att skura golven och konstaterar att endast spindeln står under mig i hushållet… Tja jag delar bilden tillsammans med bilhandlaren som skaffade marsvin för att inte vara längts ner men gjorde samma upptäckt som jag… De är starkare och sötare… Samtidigt så tänker jag på de fyras gäng och ser deras nakenhet som inga kläder i världen kan täcka...

           Men vad jobbigt det är att vara man och sjuk när ingen är hemma och ser hur döende vi män är av en förkylning. Det finns en oro som omvärlden inte tar på det allvar som den borde. Ensam sitter jag och undrar om jag kommer överleva till hustrun kommer hem med nässprayen…

           Men nu var det inte tanke på detta martyrskap utan lite tankar om den kommande debatten på söndag. Partiledardebatt, lyssna på ordet och vad tänker ni på? Jag tänker på ett antal ledare som vill vinna just din röst till sitt parti, så att de blir så starkt som möjligt i valet. Allt för att kunna besitta statsminister tronen. Det optimala tecknet på politisk styrka. Men kommer debatten på söndag att förhålla sig till det eller om vem som är vem kompis.

        Ett snoppmäteri inför TV-kamerorna. En sprucken eller mer korrekt upplöst Rödgrön gäng som enligt rykten arbetar riktigt bra tillsammans då de inte tvingas ihop utan finner varandra av fri vilja. På den andra sidan de fyras gäng som leds av jätten Gluffgluff som göt allt för att stärka sitt märke. De tre vet inte hur de ska agera så de ska försöka styra riket men samtidigt vill vara i opposition för att stärka sina egna aktier. Om detta vill Moderatledaren göra bra TV på söndag klockan åtta, på bästa sändningstid… Men vill någon se detta eller veta hur de ska få arbete eller att mamma får det bra på hemmet eller att barnet har en skola att gå till. Men det är inte intressant för moderatledaren för likt Kejsaren med sina nya kläder kommer någon ropa att moderaterna och de tre andra är nakna (ingen vacker syn). Så att skrika ni har inga vänner blir söndagens melodi i Agenda.

         Så jag återgår till mitt martyrskap sökande stöd hos marsvinen som gillar mig så länge de har mat i massor. Och jag köper deras vänskap med att se till att maskrosbladen är färska. Tja ibland är jag billig och just nu förkyld sökande en vän som inte är naken blir det pälsdjuren som tar leading position….

Media: Ab, SvD, DN, SVT,
Bloggat: på ämnet har Annika HögbergParkstugan, Martin Moberg och Alliansfritt gjort
Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Politometern med en samling med politiska bloggar. Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,