20131103

Nanne till Bajen?

Så kan man via media höra ryktet att Nanne Bergstrand som lämnar Kalmar är på väg till Hammarby. Vet inte hur jag ska ställa mig till det men är nog sakta positiv. Och det handlar inte om Nannes tränartalanger där jag vet att han är i topp...

Kan Nanne Bergstrand passa in i Bajens kultur. Kan han bli en som inger respekt både bland spelare och oss fans? Någonstans inom mig så finns ändå ett något glatt positivt till detta, om det nu blir sant. Som boende i Nanne land (det vill säga stora delar av Kalmar län, finns inbrottningar från Åtvidaberg och Öster, men det är ringa) känna att han har en stil som är väldigt hammarbyitisk. Om man ska snacka om en bohemisk sossefotboll så kan han passa in särskilt på det senare. Men om man fått ta en runda på den nya arenan i Kalmar så ser man Nannes strategiska förmåga. Det väl tilltagna omklädningsrummet för hemmalaget och de, ska man säga piss-skära för motståndarna som dessutom måste passera hyllningsväggen på väg in. Allt för att ge Kalmar det psykologiska övertaget då bollen läggs på mittcirkeln.

En är det bara ett rykte men det känns ändå som det finns en viss relevans i ryktet. Frågan om Dennerby kan förstås diskuteras. Även om det inte blev ett avancemang i år så kändes det ändå som om spelet var på rätt väg. Självklart så kan laget behövas spetsas till nästa säsong. Kan känna att vi behöver fylla på på alla delar.

Sedan så kan jag undra vad som kommer sägas, om ryktet stämmer, nästa gång jag besöker Kalmar? Det finns inom landstingsgänget ett gäng som nästan kan upplevas fanatiska Kalmariter. Kan de ge accept för detta? Någonstans så tror jag ändå det. Och även vi Bajen Fans kan nog ge accept till den nya tränaren... Men klarar vi en omgång till i ettan? Det är nog den centrala frågan för laget i mitt hjärta, hjärna Hammarby

Mer på NetRoots för progressiva bloggare. Politometern med en samling med politiska bloggar. Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,