20120116

Juholt, jag tyar inte längre...


Vet inte om jag ska skriva detta inlägg? Men mindre än ett dygn när Juholt varit i rampljuset så tvingas vi lämna den politiska diskussion som vi börjat med och åter gå i försvarsställning, reda ut personangrepp och lögner eller halvsanningar eller jag vet inte vad. Är allt detta medias fel? Nej partiet tillåter åter media driva partiet framför sig och vi får springa efter och försöka städa.

         Jag var glad trots min lite bittra postning i morse. Men under dagen så följer jag medierapporteringen av Håkan Juholts första dygn utanför media skuggan som rådigt. Vi har den senaste veckan börjat flytta fokus från person till politikens innehåll. Trots försök från media att styra agendan åt annat håll. Men när Håkan Juholt gör sitt första massmediala framträdande på tre veckor så är dt kört igen. Jag blir så jävla trött och ledsen. Jag vet inte längre vad jag ska göra… Åter så kommer frågorna från partimedlemmar och andra kring Juholt och hans ledarskap. Att då komma med klyschan vi ska tala politik funkar inte. Vi är som parti beroende av en ledning som går fas och inte bjuder in till dessa eviga löpsedlar.

        Så jag har till nu stött Håkan Juholt men känner att det finns en gräns för när mitt tålamod tar slut och det är fruktsamt nära nu. Det är partiledardebatt på onsdag och kommer det gå bra och kommer vi kunna få fokus på det och inte försvarstal kring vad vi gjort, inte gjort eller skulle/borde ha gjort. 

      Stämmer också rubrikerna om att Urban Ahlin får en mer framskjuten position efter det som varit ute så känns det märkligt Jag bloggade om det då det var uppe i media och jag känner mig inte trygg i frågan än. Dåvarande media på frågan AbExEx2Ex3
  
       Så detta inlägg är ett jobbigt men jag kan inte längre lojalt bara sluta upp bakom detta spel som pågår. Vi kan inte lägga skulden på media. Vi bakar ihop detta själva och media och borgarna bara gottar sig åt våra självmål. Problemet är väll att detta inlägg också sper på men min frustation klarar inte längre att vara tyst. Sorry Håkan men...

Media: DI, SvD, SvD2, DN, DN2, DN3, DN4Nyheter24, Barometern, Ab, Ab2, Ab3Exp, Exp2, Exp3, Exp4, Exp5SVT, SVT2, SR.
Dagens gladaste är Tokmoderaten och jag låter honom ta en öl och fira trots att det är måndag.
Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Politometern med en samling med politiska bloggar. Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om ,