20080603

Sjuka blir friska av ny försäkring...

Jag fick ett svar på Åkesson på mitt inlägg om sjukförsäkringen och här har ni mitt svar

Anders Åkesson tror att jag missförstått hela den moderatdominerade regeringens försök att göra sjuka människor friska. I verkliga livet blir inte mina medlemmar friska av att de förbjuds att vara sjukskrivna. Det du kallar rehabiliteringskedja är inget annat än en utfasning från sjukskrivning till arbetslöshet. Den som inte klarar det, och det är åtskilliga, kommer att tvingas söka sin försörjning hos socialen! Anders Åkesson och den moderatdominerade regeringen kör sjukförsäkringen i sank samtidigt som de slår undan benen på de svagaste. I veckan har vi sett oroade anställda på Försäkringskassan som i debatt beskriver precis det jag också har sett! Sjuka och arbetsskadade människor blir inte friska av att inte tillåtas vara sjukskrivna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar