20090325

Utan skuld kasta stenen. Jag vågar inte kasta stenen.

Nu är det dags för nästa persondrev inom arbetarrörelsen. Först var det Mona, nu är det Wanja

Jag har tidigare skrivit att det får vara slut på denna personförföljelse inom arbetarrörelsen och att vi istället ska formulera vår politik och ge oss på borgarna som styr land och rike mot konkursens brant.

När det gäller sakfrågan så borde vi lyssna på Wanja och ge henne en chans att förklara sig. Idag träder även Ebba Lindsö, då vd för Svenskt Näringsliv, fram och ger Wanja sitt stöd. Det fanns dokument som inte kom hela styrelsen till del.

Sen vill jag ställa en fråga till alla fackligt och politiskt aktiva. Har ni koll på alla dokument och avtal i de styrelser och föreningar ni är med i? Må den som är säker på sin sak kasta stenen. Jag kommer inte våga kasta stenen.

En sak som man ser är att den borgerliga media spinner loss på dessa frågor så de slipper syna regeringens obefintliga jobbpolitik. Vi måste fortsätta att jaga regeringen på denna punkt. Den jakten ska även ske ute i kommuner. I min kommun kommer det förslag om att minska på de kommunala sommarjobben.

Jag hoppas att vi nu går vidare och börjar lägga lika mycket eller mer tid på att forma en socialdemokratisk politik för ett Sverige som behöver oss.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

1 kommentar:

  1. Inga anonyma kommentarer kommer tas in. Jag står för mina åsikter. Vill ni kommentera dem ska ni stå för era kommentarer.

    SvaraRadera