20090705

Finns Almedalen i Vimmerby?...

När är Almedalen eller har det varit?

Jag lovade ett inlägg om Almedalen från ett Vimmerby perspektiv och här kommer det. Jaja det har gått ett tag, men vädret har hållit mig vid sjön istället för datorn.

Med andra ord så har det inte märkts av. I min lokala tidning så har det inte synts en rad om Almedalen.

Almedalen är en stor firmafest för samhällssverige med hangaround. Övriga Sverige diskuterar semestervädret och vilket öl som ska drickas denna semester.

Är då Almedalen då ute? Nä. En bra firmafest är aldrig fel och kan man dessutom få lite kunskap och nya kontakter på köpet så är en bonus. Sen kan man undra lite om den massmediala bevakningen. Politikerbloggen har blivit politikens "vänt i häcken" och Makthavare hänger på med en massa listor...

Har inte sett allt som skrivits om denna vecka men det jag sett har inte gjort en bra reklam för oss samhällsengagerade. Mingla med rosévin verkar vara det stora som hänt under veckan.

Var finns den seriösa journalistiken kring det som sker i Almedalen? Finns den så ser jag gärna att den får ett större utrymme så att jag kan finna den.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar