20090805

Ett rätt av Odell ger ingen vinst

För första gången tror jag att Odell har gjort rätt men mitt budskap är ände till Mats Odell. Ta med dig resten av regeringen och avgå, för bara för att du gjort ett rätt så blir det ingen vinst för alla de sjuka och arbetslösa. Vi ska inte glömma hur du skänker bort våra gemensamma tillgångar.

Men frågan jag ställer mig är om landshövdingen på Gotland haft en annan partifärg om hon/han fått avgå, eller om det blev enkelt med en miljöpartist?

Nu blir det intressant att läsa platsannonsen och frågan om man ska söka jobbet. För självklart ska jobbet annonseras ut det är ju regeringens linje när det gäller offentliga jobb. För inte blir det någon gammal kompis till Odell eller Reinfeldt...

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

4 kommentarer:

  1. Det är ju tur att det inte förekommer några dispenser avseende strandskyddet på Fårö.....

    SvaraRadera
  2. Du anonym. Då var det inte strandskyddet hon åkte på utan hur hon såg på medarbetare och den lagstiftning som finns kring meddelarskyddet. När det gäller själva sakfrågan så har jag inte satt mig in i hennes eller övriga på länsstyrelsens bedömning och tänker inte göra det heller. Sen vore det kul med ett namn på den som kommenterar då jag står för mina åsikter.

    SvaraRadera
  3. Jag måste bara kommentera din horribla förvrängning av fakta beträffande Mats Odells insatser som finansmarknadsminister. Försäljningen av några utpekade bolag, som Vin & Sprit, gav staten (det vill säga oss medborgare) en nettovinst, genom att man kunde göra sig av med utlandslån och därmed minska räntekostnaderna. På så sätt minskade kostnaderna med avsevärt högre belopp än vad den årliga vinstutdelningen inbringade.

    Du har tydligen helt missat OECD:s utlåtande, att Sveriges regering agerat föredömligt, som sanerat finanserna och därmed hade ett bra mycket bättre utgångsläge i den världsomfattande ekonomiska krisen än de flesta andra länder. Och även att regeringen hanterat krisen föredömligt.

    Ärligt talat Peter, du kan väl inte mena att det är bättre att staten äger ett bolag, som ger en liten utdelning, men betala avsevärt högre summor i lånekostnader?

    SvaraRadera
  4. Hej Gudrun
    När det gäller försäljnng av statliga bolag så har vi inte samma syn du och jag. Om regeringen inte valt att göra stora skattesänkningar som gynnat de mest välbeställda mest så hade man kunnat behålla bolagen samt betala av på lånen. De är samma vinkel som du och moderaterna vill göra i kommunen. Sälja ut våra gemensamma tillgångar.

    SvaraRadera