20090924

Hur följer vi upp den moderatledda regeringen lokalt?

Igår kom en en undersökning som visar att Moderaterna syns mest. Frågan vinner Alliansen på det?

Enligt undersökningen har det hitills varit positiva saker. Jag tycker mig nu se en förändring till hur media bevakar den sittande moderatledda regeringen. Den finns en annan skärpa i frågorna. Vi har också på ett bra sätt visat oss i media och vi Röd-Gröna har en trovärdig framtoning.

Sen en fråga som jag ställer mig är hur ser det ut i den lokala median. Hur är bilden? Ska jag vara lite cynisk, så finns inte DN i Vimmerby. Här finns en tidning som nästan alla läser. Hur använder vi det lokala medielandskapet för att omvandla rikspolitik till lokalt material. I Dagens samhälle säger många att detta media dvs bloggar, facebook, twitter mm kommer ha en avgörande roll. Vilka når jag i lokalsamhället när jag bloggar om det ena och det andra.

För att nå framgång tror jag det handlar om att vi behöver hjälp med att bryta ner rikssiffror till lokala för att visa på ett tydligt sätt hur den moderatledda politiken slår mot kommuninvånarna. Det finns en risk att bilden blir. Det drabbar inte mig eller någoni Vimmerby.

Intressant? Här kan du läsa mer: Peter Andersson, samt Netroots - Socialdemokraterna

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar