20091231

Den sista bloggningen i år, jag lovar


Hade tänkt mig att min krönika igår skulle göra att jag höll fingrarna borta från skrivandet, men så kom en ny undersökning och Reinfeldt skriver i SvD. Så var det med det. Samt att Maud inte förstår bristen på aktiv politisk handling leder till kritik

Kan se i årets sista opinionsundersökning att Sverigedemokraternas framgång har stannat av eller till och med vänt. En anledning är att de inte har fått sätta dagordningen och när det kommer till frågor som rör energi, näringsliv och sjukförsäkring så har de inga svar. Det går inte att ge våra invandrare skulden för det. Och det är också så de ska mötas i den kommande valrörelsen. De ska få debattera på vår planhalva inte på deras.

Kan se i Aftonbladet att Maud håller fast vid sitt kvinnospår och fortfarande inte kan se att det är i politiken som kritiken ligger. Tomas Bodström säger att han har blivit lika synad kroppsdel för kroppsdel. Det här med att inte förstå vad man gör för mig över på statsministerns inlägg på SvD Brännpunkt.


Johan Westerholm har skrivit om det så jag gör bara en kortare notering att det är en himla massa ord för inget. Det finns ingen tröst för de i utanförskap eller alla de sjuka som lever i ovisshet om vad som kommer hända dem. Det är ett inlägg med alla klassiska politiska floskler som finns.


Så från mig till er alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!

Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Politometern en samling med politiska bloggar

Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar