20100120

Jag blir inte kommunalråd!


Ikväll så är det klart att jag inte kommer ställa upp som kommunalrådskandidat för socialdemokraterna. Jag ställer inte upp i det provval som partiet ska hålla.

Under en längre tid har jag velat fram och tillbaka vad jag vill befinna mig kommande mandatperiod och nu i elfte timmen satte jag ner foten. Det är i Landstinget som jag vill läga min politiska tonvikt de fyra kommande åren. Om jag kommer ha kvar något uppdrag i kommunen har jag ännu inte tagit ställning till utan det får bli en senare fråga. Jag vill tacka alla som stöttat mig under denna resa  som jag gjort.
Men oavsett så kommer jag inte kunna låta bli att kommentera den kommunala politiken här på bloggen.

Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Politometern en samling med politiska bloggar

Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

6 kommentarer:

  1. Nej jag vet fortfarande inte vad jag ska bli.

    SvaraRadera
  2. Kan meddela Björn att det känns skönt att ha satt ner en fot mot framtiden.

    SvaraRadera
  3. När jag gick i gymnasiet för hundra år sen så där....

    Då sa jag att jag skulle bli statsminister påminde en gammal klasskamrat mig om häromåret

    Själv hade jag glömt bort det där. Och när jag blev påmind om det så var det ju för sent att börja satsa.

    SvaraRadera
  4. Peter,
    det verkar vara en klok prioritering, det är i regionerna de riktigt stora frågorna kommer att behöva bra politiker, inte bara förvaltare. Vården, infrastrukturen och kulturen, ödesfrågor för en framtidsinriktad politik. Grattis till valet.

    Och Britta... säg inte det. :)

    SvaraRadera
  5. Till anders



    Jag passar bäst som gräsrot. Då behöver jag inte kompromissa med min övertygelse

    SvaraRadera