20100128

Vi är (s)tarka tillsammans även på nätet


Idag så har politometern släppt sin ranking av Socialdemokratiska bloggar. Jag hamnade på en stolt tolfte plats. Grattis till Kulturbloggen som blev etta

Under veckan så publiceras rankingen frå alla partier och idag var turen kommer till oss socialdemokrater. Två saker slår mig.  Att vi är många enligt denna lista är det 341 bloggar.Om vi tar med våra samarbetspartier i som finnns med i NetRoots är vi många fler. Samt att vi är välorganiserade och det ska Johan Ulvenlöv, som bloggar på s-buzz, ha ett stort tack för utan han skulle vi stå oss slätt.

Här kommer topp 10
1.Kulturbloggen (Rosemari Södergren) S
2.Peter Andersson – med rätt att tycka (Peter Andersson) S
3.Promemorian (Jonas Morian) S
4.Alliansfritt Sverige (Fem skribenter från S, V och Mp) S
5.Mitt i steget (Johan Westerholm) S
6.Erik Laakso | På Uppstuds (Erik Laakso ) S
7.In Your Face (Kristian Krassman) S
8.HBT-sossen (Alexandra och Åsa Einerstam) S
9.Claes Krantz (Claes Krantz) S
10.[S-BUZZ] (Johan Ulvenlöv) S


För att det ska bli en bra debatt på nätet så hoppas jag att andra partier också törs satsa på det sätt som socialdemokraterna gjort. För mig som demokrat och politker är alla vägar som kan väcka ett politikst intresse av vikt och personligen är bloggen ett bra sätt att kommunicera och testa tankar.

Andra på detta
Martina Lind som ger en bra bild av vårt bloggande. .Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Politometern en samling med politiska bloggar

Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar