20100314

Söndagskrönika om min vinnare.

Åter gryr söndagen och ute i stugorna sitter folket och undrar vad som hände var det rätt eller fel. Ja en del är nytt annat har jag grubblat på under snart fyra år. Har folket alltid fel/rätt... Hm var åter ett sätt att börja min lilla krönika. Nu tar vi fart.

Igår så flaggade jag på Twitter och Facebook om att det skulle behövas en jurygrupp från Vimmerby för att styr upp melodifestivalen men efter de kommentarer som kommit så är jag inte säker på att det är det bästa greppet. Det är som vanligt att en sann demokrat som jag får ta saken i egna händer. Så här kommer den vinnare som enligt mig hade sopat banan i vårt grannland.

Nu ska jag med mina bloggande kamrater kämpa för en valseger och jag tackar alla som varit med denna helg på Bommersvik och ser fram emot fler träffar öga för öga.
Marika Lindgren Åsbrink Storstad
Rosemari Södergren Kulturbloggen
Ulrika Falk Ulrika Falk
Hannah Bergstedt Det perfekta livet

Peter Andersson Med rätt att tycka
Björn Fridén Alliansfritt Sverige
Johan Westerholm Mitt i steget
Alexandra Einerstam HBT-Sossen
Fredrik Pettersson fredrikpettersson.nu
Claes Krantz claeskrantz.se
Peter Johansson Röda berget
Viktor Tullgren Viskot
Victor Svedberg Victor Svedberg
Johan Ulvenlöv s-buzz


Och ja det är personval så nu får ni bild av mig igen...

Andra som formulerar tankar, betraktelser eller krönikor under denna helg eller så.
Kent Persson, Mary Jenssen, Johan Westerholm, Peter på Röda Berget , Peter Andersson, Peter Soilander samt Antonsson. Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Politometern med en samling med politiska bloggar.

Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar