20100419

Skifte i Vimmerby, Stockholm och Sverige

Stockholm på rätt väg. Den vägen är RödGrön. Men än är inte målet nått. Det finns uppförsbackar att klara av och som parti måste vi bli bättre på att tala ett språk och inte fler. Vimmerby kommer haka på.

         Ser i en ny Sifo att de RödGröna nu har majoritet i vår huvudstad. Det är ett glädjande besked men det som gör mig mest glad är att vi gjort en positiv resa sedan valet 2006 och att alliansen gjort densamma men tvärtom.
        Men allt är inte frid och fröjd. Må vi få lite hjälp av klantiga moderater. Men det gör ingen seger som man bär med stolthet. Vi ska segra för att vi har den bästa planen/politiken för Stockholm, Vimmerby och Sverige. Inte på att vi har motståndare som gör bort sig. Och jag vet att vi har den bästa politiken och det vet moderaterna också. Varför försöker de annars sno alla våra ord och politik? Jaja nu kommer det. Vi har ingen politik men vi har 43 gemensamma överenskommelser och motioner och fler kommer.
        Frågan är nu om jag får skit för att jag inte skriver mer om Vimmerby. Men ska jag då kort att förklara min syn på det som sker mellan gymnasierna i Vimmerby och Hultsfred så är det att det är bra med ett samarbete, men. Vad finns profilen som gör att vi får sökande från hela landet? Vad finns kommunens ledord? Mod, ansvar och fantasi?  Var finns koppling till Astrid Lindgren? Vi får se vad som sker när det färdiga förslaget kommer


Som avslutning så får ni en sanning ni vet barn och fyllon


Krassman har noterat. Mer läsning finner ni här: RödgGrön och NetRoots för progressiva bloggare och Politometern med en samling med politiska bloggar.

Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,