20100409

Triss i Damer en utmaning som jag tar!

Kulturbloggen har gjort en utmaning som nu löper genom bloggosfären och jag kastar mig glatt över den med mina tre bidrag

Jag börjar nära med "Min politiska sida" där riksdagskandidaten tillika min hustru, Annika Högberg skriver om allt från maten vi äter till personliga reflektioner kring politiken. Sedan glider jag vidare till en annan kvinna som nyligen har tagit upp bloggandet och gör det ur ett lokalt perspektiv med nya spännande ingångar, ofta med barnen i fokus "Lis Astrid" och bakom finns Lis Glennfalk. Till sist så går turen till en helt annan kvinna som har miljön på sina fem och en eldsjäl av de stora måtten. Att framför hundra jägare uttrycka orden "Shit happens" när frågan om att vargar tar hundar kommer och klara sig helskinnad. Denna Kvinna är ingen mindre än Akko Karlsson som n finner på "Akkomp".

Fler som antagit utmaningen är
Röda Berget och Kent Persson och  Opassande.  Mer läsning finner ni här: RödgGrön och NetRoots för progressiva bloggare och Politometern med en samling med politiska bloggar.

Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,