20100519

FInns det HBT-personer i Vimmerby?

Idag skriver HBT-sossen om vad som händer efter äktenskapet och det är en bra fråga som jag ställa mig bakom. 

         I Vimmerby finns inga homosexuella. Ja i alla fall om man ska tro folket på gatan. Här är det inte dags att börja prata om vad som ska hända efter homoäktenskap utan att dessa människor finns även i Vimmerby. Vi politiker har ett stort arbete med attityder kring dessa frågor att lyfta dem så att vi gör att man även i Vimmerby kan vara öppet HBT. Jag driver på i landstinget att vi ska ta efter vad landstinget i Sörmland, under Fredrik Pettersson förträffliga ledning gjort. Ta fram en policy för HBT-frågor.
         Nu läser jag att HBT-socialdemokraterna ska ha sin kongress i Eskilstuna vilket är glädjande Jag hoppas att HBT- socialdemokraterna vill komma till Vimmerby för att lyfta frågorna även hos oss. Det finns som jag upplever det en storstadsstämpel kring dessa frågor som måste bort. HBT-personer finns i hela landet och vi måste gemensamt lyfta detta. Erkänner att jag inte sitter på den optimala lösningen om ens någon, men därför så vill jag ha hjälp.  Ty visst finns de här och visst ska våra medmänniskor med en annan sexuelläggning kunna stolt gå på stadens gator och visa sin kärlek som vi heterosexuella. Det finns ingen skillnad på oss. Om jag blir kär i Kalle eller Lisa vad spelar det för roll? Ingen.

Mer läsning finner ni här: RödgGrön och NetRoots för progressiva bloggare och Politometern med en samling med politiska bloggar.

Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,