20100513

Gammal kyckling blir som ny "Vi ger mer"...

"Kom till McDonalds vi ger mer". Nu vet vi vad de menar med sin slogan. Gammal mat som de har märkt om. Finns det ingen moral kvar eller är det bara casch is the king.
  

        Så har skiten och fusket flyttat sig från ICA till McDonalds (Eller har de alltid funnits där?). Det är SVT som avslöjar snusket med vår mat. Bilden är också att det inte är en en skild restaurang utan fler och då är det inget misstag utan en kultur. Någonstans i organisationen har detta växt fram och det är bara hoppas att personalchefens ord också leder till handling.
      Men frågan är större än Mcdonalds  och ICA. Inte är de ensamma utan med den storlek som det visars i båda fallen gör att det troligen finns mer hos andra företag. Vi behöver skärpa kontrollen och jag ställer mig tveksam till den ökade egenkontrollen för hur bra är den om man redan fuskar. Varför skulle då kontrollen vara rätt.
       Dock tror eller vet jag att det inte är något nytt utan att det har fuskats med hygienen och hälsan över tid men fortfarande kan det aldrig vara acceptabelt från samhällets sida eller från oss konsumenter.


Media: AB, DN, SvD, SVT.
Bloggat har Kulturbloggen och Aurora och mer läsning finner ni här: RödgGrön och NetRoots för progressiva bloggare och Politometern med en samling med politiska bloggar.

Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,