20100726

Det gör ont, men jag börjar bli van

Åter så är det krisrubriker som följer med laget i mitt hjärta. Idag kan vi ta del av hur det ryktas m försäljning och sänkta löner till spelarna.

       Hammarby är åter rubrikernas lag och tyvärr inte heller denna gång för sportsliga framgångar utan för de ekonomiska bekymmer som vi alltid verkar dras med. En fråga som jag ställer mig är hur ett av Sveriges varumärkes starkaste lag ska ha det så svårt med att få ordning på ekonomin. Är det så enkelt att det fortfarande lever kvar den bohemiska söderkisen i väggarna?
 

      Jag kommer alltid vara Hammarbyare och stötta mitt lag så gott jag kan. Underifrån läget är förstås en del av det Bajen som jag gillar, men ibland blir deet lite för mycket även för mig.

     Jag hoppas nu att nyemissionen kan ge den där förstärkningen som behövs för att bringa lite lugn och trygghet i laget så vi kan fokusera på de sportsliga reslutaten. För jag har sagt SM-guld nästa år. Ja det sista som överger en är hoppet.

Media: Ab, AB2, DN, DN2, SvD, Ex.
Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Boken om NetRoots och Politometern med en samling med politiska bloggar.

Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,