20100804

Uppdaterat! Laget i mitt hjärta och ekonomi...

Laget i mitt hjärta må nu få en ägare med mer än mammon i sitt hjärta. Det surrar om att AEG ska ut och en ny Svensk storägare ska in med friskt kapital.

      Ja det är dags för ännu en tur med Hammarby och ekonomi. Inte ett av klubbens starkaste varumärken måste sägas. Det charmigt bohemiska söder har ett grepp om sin klubb och då särskilt ekonomin. Visst kan det tyckas mysigt men att vakna upp och inte veta om klubben i ens hjärta ska klara dagen är inte bra för just mitt hjärta.

      Det jag hoppas på nu är att vi får in en ägare som inte bara ser dollartecken utan också förstår själen i klubben. En ägare som kan klara ekonomin utan att ta död på klubben. För som jag tidigare varit inne på måste det vara möjligt att få ordning på ekonomin med ett av Sveriges starkaste varumärken.

       Hammarby är som ni vet en speciellt lag som inte är som de andra och så ska det vara. Hammarby sträcker sig från att vara ett lag till att vara en kultur, med allt som av det följer. De som engagerar sig i Bajen måste ha de med sig för har man inte det så kommer det inte att fungera på sikt. Men det omöjliga uppdraget är att förena denna kultur med en professionell styrning och det är här som det inte fungerar längre. Att finna de individer och grupper som klarar det. En jakt som jag hoppas att nuvarande ledning lyckas med. 


      Vi hoppas nu på både ekonomiska som sportsliga framgångar, för jag har sagt SM-guld nästa år.

UPPDATERAT: Det verkar som om AEG skiter i det sportsliga och vägrar sälja eller gå med på de ändringar som behövs för att allas vårt Hammarby ska klara sig. Om det visar sig så är det inget annat än avsky som jag känner.

Media: Ab, AB2, AB3, Ex, DN.
Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Boken om NetRoots och Politometern med en samling med politiska bloggar.

Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,