20100803

Och så bra det blev...

Kan inte undanhålla er denna bild av hur det fungerar med privatiseringen av Apoteket. Ett flaggskepp av den förda borgerliga politiken. Så sträck på er och känn hur bra det blev för den enskilda kunden.

      Så här skriver Ola Wong på SvD idag.
Jag gick in på Apoteket vid Götgatan och letade efter ett knäskydd i storlek large.
– Vi har sålt slut, sa apotekaren.
– Kan ni kolla om de har det i Bagarmossen?
– Nej de tillhör en konkurrent. Du kan åka till Gamla Stan, de ingår i vår kedja.
– Men jag ska ju till Bagarmossen, det är åt motsatt håll från Gamla Stan. Förut kunde ni kolla på alla apotek.
– Ja, men vi är numera konkurrensutsatta.
Jag frågade henne om de hade märkt någon skillnad på priser eller utbud sedan de privatiserats.
– Nej ingen märkbar, sa hon med en nöjd ton.
– Så, har jag förstått dig rätt att enda skillnaden av privatiseringen är att ni inte kan ge mig den service som ni kunde innan?
– Ja, om du menar så.
     Bilden är densamma i Vimmerby fast att vi har längre avstånd till nästa Apotek i samma kedja...  Apoteksombuden ute på landsbygden kan inte fungera då det har blivit andra leverantörer. Medicinen blir dyrare om de ska kunna få den hem. Med andra ord Tåget tutar i alla fall... Även Greger ger exempel från sin verklighet. Långt bort från borgarnas...

Gammalt om Apoteket:Apoteket nu endast för rika!? 
I det privata Sverige är mina läppar tassar
 Media: SvD, Alliansfritt Sverige den progressiva nyhetsportalen.
Bloggat: Martin och Emil och Fredrik och Ann-Sofie skriver alla om Apoteket eller de rester som finns kvar...
Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Boken om NetRoots och Politometern med en samling med politiska bloggar.

Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,