20100824

Nähä, det menar du inte en, undersökning till...

Idag så kommer ännu en undersökning som ger bilden som Sifon avvek ifrån. Att socialdemokratin sakta men säkert är på väg tillbaka och moderaterna sjunker ner.

      Min analys är att vi nu ser välfärdslinjen mot skattesänkarlinjen. Jag har tidigare varit inne på detta om att socialdemokratins idéer har segrat i Europa medan vi inte har som socialdemokratiska partier har lyckats förvalta det. Men vår tid är inte ute och våra idéer kommer bära oss till en ny regering.

      Vi kan också konstatera att trenden för Sverigedemokraterna består med att man tappar. Jag är inte ledsen över det, utan känner en glädje över det. Min tro på väljarna är stor och jag tror att det jämna läget gör att fler tar sitt förnuft tillfånga och lägger rösten på ett av de etablerade partierna för att stödja dem.

Media: Ab, Ab2, DN, SvD, Ex.
Bloggat: Peter A skriver kring detta.
Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Boken om NetRoots och Politometern med en samling med politiska bloggar.

Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,