20100808

Och ännu en undersökning...

Nu var det visst ett par dagar sedan som vi fick ta del av klokskapen i dessa fantastiska undersökningar.Så det är med glädje som jag tar del av dagens som säger mig så.....

      Idag så presenteras SIFO och den visar detsamma som de senaste gjort. Det är jämt det är osäkert. Men som jag tidigare sagt så kommer de inte bli jämförbart innan det finns två politiska alternativ att jämföra. Vi har en massarbetslöshet och den sittande regeringen har i dagsläget ingen politik mot detta utan pratar om synvillor och har allmänt en strutsmetodik, huvudet i sanden. Noterar också att andelen osäkra är stort och där har partierna ett arbete att utföra.

         Frågorna som nu måste fram i ljuset och skrivas tydligt vad de olika partierna vill med skolan, vården, omsorgen och de allt annat överskuggande, jobben. Jag kommer under ett antal inlägg ge min och socialdemokratins syn på dessa frågor.

Media: Ab, SvD, SvD2, Ex, DN, SR.
Bloggat: Ledarredaktionens blogg noterar
Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Boken om NetRoots och Politometern med en samling med politiska bloggar.

Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,