20100904

Och så en .... undersökning.... igen...

Så kom motivation som stärkte mig i mitt valarbete. En undersökning som inte pekade åt rätt håll men som gav mig energi. Idag så ska det pratas politik med våra kära Vimmerbybor.

      Undersökning på undersökning. Hustrun säger att jag inte ska läsa dem och visst har hon rätt, men det är en spänning som också sporrar oavsett utvecklingen. Man må vara lite knäpp... Idag så kom då en ny och visst ser det inte ljust ut och ursäkter kan vi finna men det skiter jag i.

     Idag kommer ni finna mig på torget i Vimmerby och prata med folk kring politiken.  Det finns ett intresse för vår politik. Det man kan säga är att det finns en misstro mot den förda politiken. Vi vet att det dock finns en tro på denna där Reinfeldt. Tydligen så går de där rådjursögonen hem om man ska tro folk. Men vi röstar inte på ögon utan på den förda politiken och den framtid vi vill ha.

     Avslutningsvis kan man notera att Centern i Vimmerby försöker ge sig själv en storhet som man inte är i närheten av. Vi kan notera att under den gångna mandatperioden har kommunen tappat över 200 platser i näringslivsranking. Arbetsmiljöverket vill stänga ett antal kommunala arbetsplatser. Vi har fått riva ett dagis  på grund av mögel. Med det så har borgarna utan vår medverkan höjt  höjt skatten med 40 öre.Trots detta inte gjort nått och höjt skatten så har kommunen stora underskott. Så Centern borde inte vara så kaxiga.

Media: DN, SvD, Ex, Ab, Vimmerbytidning.
Bloggat: Krassman  och vi får se vad den tokiga moderaten anser om han anser...
Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Boken om NetRoots och Politometern med en samling med politiska bloggar.

Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,