20110829

Det är måndagsmorgon och mitt huvud känns så tomt

Det borde finnas så mycket att skriva om men det finns inget som fastnar. Jag har fått bloggtorka och Sittande vid havet med utsikt över Öresundsbron borde ändå ge någon form av stimulans och en regering som inget gör borde väcka vrede men jag känner mig bara mätt och avslagen...

          Det är måndagsmorgon och mitt huvud känns så tomt när jag sitter här, på mitt hotellrum med ensamheten och en kopp kaffe som sällskap. I bakgrunden sorlet från en av dessa alla nyhetssändningar som gör att jag kan snart alla repliker, men som ett beroende så byter jag inte kanal. En trygghet i rösten som återkommer varje halvtimme...

          Det är måndagsmorgon och jag har åkt till Falsterbo och frugan kvar i stan. En måndagsmorgon som ska börja med folkhälsoplan följt av kommunikationsplan. Sedan mat och träff med Malmös ledande man.

           Det är måndagsmorgon som när den övergår i dag ska ta mig över sundet till landet där främlingsfientliga partiet onte kommer få sitta med vid finbordet efter valet. Ett land som förstått brödets betydelse för pålägget. Det vill säga så lite som möjligt så att de inte ska skymma pålägget. Så när jag tänker på den lille och smörebröd bloggar mina vänner om Palestina och Israel. En konflikt som är segsliten och där devisen är man stark måste man vara snäll inte riktigt gått hem.  Läs vad mina vänner skriver.  Ja man kan elakt säga att det är måndagsmorgon hela veckan lång...

          Det är måndagsmorgon och gårdagens bild av det pågående budgetarbetet som ser allt mer ut som just den där dagen då ingen kalkyl går åt rätt håll. Den där dagen då varje stapel pekar åt rätt håll och Regeringen ger ingen signal utan bara rapar lite kräftor från Helgen på Harpsund...

            Nä det är måndagsmorgon och det är dags att gå iväg till konferenssalen och se om dagen kan ge mig något att hoppas på... Under tiden lite blues till er


Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Politometern med en samling med politiska bloggar.Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,