20111028

Saab eller sosse båda Sonett. Eller var det Volvo?

Volvo sonett eller hur var det?
Tänkte på Rolf Wesenlund när affären kring Saab presenterades, men så när jag såg sketchen så kunde jag inte bli att le på munnen och se mitt parti i det hela. En klyven bild. Samtidigt som vi måste våga nya vägar och se det andra sidor, så måste vi också förhålla oss till verkligheten även om det inte alltid är så angenäm som vi hoppats på.


       Jag skrattade då när jag såg den, trots tandläkarskräck. Och så kommer kopplingen till mitt parti. Jag hade redan som ung en massa idéer och mötes ofta av ledarna som likt denna tandläkare hävde att han hade rätt. Mina fakta var intet värd. för världen var en Volvo Sonett... Trots två förlorade val så ser inte medlemmarna att något måste göras utan likt en Volvo Sonett ska vi köra vidare trots att jag kan visa bilder på en Saab Sonett...

Så vi måste se verkligheten i Saab Sonett, men möjligen vilja bygga Volvo Sonett...



          Men sedan så får jag ett grubblande känsla. Är Saab inte mer värt än 900 miljoner.  Det känns lågt för denna industri. Inte för att jag är någon industriman som kan frågan... Eller är det vad som är kvar och då undrar jag hur framtiden ser ut? är inte namnet Saab värt något? Vill minnas att skulderna var över två miljarder. Men det är fredag och de anställda kan nog se lite ljusare på fredagen och helgen nu än när veckan började.

        Noterar också att nuvarande näringsministern varit aktiv.. Något den förra inte ville vara eller handlar det om att sno lite cred när det löste sig... En sak är jag säker på och det är att detta likt socialdemokraterna inte är den sista raden som skrivs om de två essen, både här och i övrig media...

Media: Ab, Ab2, SvD, SvD2Exp, Exp2, Exp3, DN, DN2, DN3,SVT.
Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Politometern med en samling med politiska bloggar. Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,