20111010

Time-out....

Just nu är jag så j...vla trött och känner främst av allt för en time-out. Lusten till politik har för var dag som gått sedan fredagen minskat drastiskt... Trodde när jag vaknade i morse att det skulle bli en dag utan partiledarens bidrag och bara bråka om föreningars bidrag i min kommun. Det höll nästan hela dagen....

         Time-out känns rimligt. Vill som Johan Westerholm påminna om att vi drev rätt hårt att moderaterna som kom under förundersökning borde följa sina riktlinjer och ta en stunds ledigt medan processen pågick. Men när det kommer till vårt eget parti så finns inte de kraven och det känns svårt att ställa de nu också.

         Det första som jag kände när jag genom ett telefonsamtal fick veta att förundersökning var inledd var en positivi känsla. Att få saken utredd var bra och att frågan skulle genomlysas och ingen skulle kunna hävda att Håkan Juholt klarade sig bara för att han var politiker. Men sedan kom nästa fråga. Kan han sitta kvar under tiden förundersökningen pågår? Jag kände frågan om han klev upp mot Reinfeldt i debatten om någon skulle se honom som en kraftfull Socialdemokratisk ledare? Jag kände och känner en stor tvekan och om han kan sitta på sin stol under förundersökningen. Kan han behålla fokus på rätt saker? Summa summarum så är det inte så roligt att vara sosse idag... Kan morgondagen bli bättre?

Men rättvisan ska ha sin gång och politiken sin och förhoppningsvis kan de mötas...

Media AftonbladetExpressenDN DN2DN3DN4, DN5SR, Exp2, Exp3, Exp4SvD, HD,
Bloggat: Tokmoderaten på ämnet
Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Politometern med en samling med politiska bloggar. IntressantLäs även andra bloggares åsikter om , , , , ,