20111105

Spår av programkommission, till vilken nytta?...

Fantastiskt, Johan Westerholm har funnit spår  av snömannen (eller var det programkommissionen?). Frågan är bara vad han ska använda det till?  Ett spår som pekar lätt utför. Ser vi spåret som Johan funnit så är det inte tydliga konturer.

       Johan har efter lite dektivtivarbete funnit den aktuella uppställningen och frågan som jag ställer.Vilken hunger har de att forma morgondagens socialdemokratiska politik?

Men programkommission, finns det en sådan? Ja. Det finns en sådan. Den utsågs vid Jobbkongressen 2009 och består av
Anneli HulthénWanja Lundby-WedinPär Nuder ochKarl-Petter Thorwaldsson
Ersättare:
Thomas Östros,Berit HögmanPeter PerssonMarie-Louise Rönnmark ochMorgan Johansson.
Vid extrakongressen 2011 byttes Mona Sahlin ut mot Håkan Juholt som ordförande
       Så jag ställer en öppen fråga till ledamöterna i programkommissionen (Måste erkänna att jag inte trodde det fans förutom ordförande Juholt. Noterar att jag och ett antal bloggat i frågan och ingen heller sagt emot)
  • Vad vill ni med ert uppdrag i programkommissionen? 
  • Många av er har funnits med i valet 2006, 2010 båda förlustval. Hur finner ni energi till att skapa den nya politik som bland annat kan ligga till grund för valseger?
  • Känner ni att uppdraget fortfarande känns aktuellt?
  • Om ni fortfarande har glöden kvar. Har ni tjatat på ordförande Juholt om att komma igång med arbetet? För tiden är knapp!
       Jag ser fram emot svaren för de kommer väll jag få snabbt som gatan då ni brinner av att förändra partiets politik. Ni sitter ändå i programkommissionen.

       Jag vill utveckla mitt parti och politiken och snart så går jag åter igen utan partiledningen. Vi var ett antal som gjorde det för ett år sedan när den Öppna Kriskommissionen bildades för att få fart på partiet. Att lyfta problem som fanns efter två raka valförluster. Men frågan är om inte partiet blivit däst och funnit en tro på att det ordnar sig. 

Så gick ryktet över de snöklädda bergen att snömannen varit synlig. 
Men allt som sågs var ett suddigt fotspår och myten levde vidare....

Peter Strobl har att tillföra på ämnet!
Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Politometern med en samling med politiska bloggar. Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,