20111215

Färga håret eller måla flinten grön....

.... Hjälper inte om man vill vinna väljarnas gunst. För om man är en loser så sitter det inte i hårfästet utan innanför och med allehanda skönhets tips så blir du vid din flint....

          Idag så är det av vikt att se bra ut och jag har provat att färga flinten grön för att se om det gör avtryck i politiken. Så var inte fallet. när jag satte mig ner för att formulera mina tankar var de detsamma. Min slutsats är att ytlig make-over är bortkastad på politiker och vi behöver grövre metoder för att klara skönheten.

           Åter så bevisas att äkthet och skönhet kommer inifrån så imorgon provar jag dricka färgen för att se om jag blir grönare i mitt leverne...

           Tror att denna teori med fördel kan appliceras på de politiska partierna också. Men färgsättningen överlåter jag åt respektive partiledare utom moderaterna som behöver hjälp av ingen mindre än den tokige, känd för sitt smaksinne.

          Som avslutning bör man ha i betänkande att färgen inte sitter i för evigt utan båda tappar lyster och riskerar att flagna från flinten så det gamla lyser igenom. Den varningen gäller både personer och partier. En lösning kan var att tatuera... Men hjärnceller är svåra att byta ut...

Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Politometern med en samling med politiska bloggar. IntressantLäs även andra bloggares åsikter om ,